• błonnik

    Błonnik pokarmowy – podstawa skutecznego odchudzania i zdrowej diety

    Błonnik pokarmowy, choć nie jest trawiony, ani wchłaniany przez układ pokarmowy i nie dostarcza żadnych składników odżywczych, to jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całego układu pokarmowego i pośrednio dla zdrowia całego organizmu. Błonnik przechodząc przez układ pokarmowy, nie tylko usprawnia jego pracę, ale też usuwa z niego zbędne, niestrawione resztki pokarmowe, uwalniając organizm od nieprzyjemnych dolegliwości żołądkowych, oraz oczyszcza organizm z toksyn i innych szkodliwych substancji. Produkty bogate w błonnik dają także dłuższe uczucie sytości, dzięki czemu pomagają schudnąć i utrzymać prawidłową wagę.

  • efekt jo-jo

    Jak uniknąć efektu jo-jo – sekrety skutecznego odchudzania, część I

    Niekorzystne wahania masy ciała, czyli chudnięcie, a następnie tycie, nazywane efektem jo-jo, występują u większości odchudzających się osób, szczególnie tych prowadzących siedzący tryb życia i unikających aktywności fizycznej. Jest on skutkiem niewłaściwego odchudzania, najczęściej stosowania głodówki lub restrykcyjnej diety, a także diety niewłaściwie zbilansowanej i odpowiednio zróżnicowanej – jest on także skutkiem chudnięcia w zbyt szybkim tempie, oraz braku regularnej aktywności fizycznej. Jednak odpowiednio dopasowana dieta, uwzględniająca zapotrzebowania organizmu, oraz wprowadzenie niewielkiej aktywności fizycznej pozwala uniknąć efektu jo-jo.

  • szybki metabolizm

    Jak przyśpieszyć metabolizm – sekrety skutecznego odchudzania, część II

    Przemiana materii, czyli inaczej metabolizm odgrywa istotną rolę w procesie spalania codziennie spożywanych kalorii, oraz nagromadzonej tkanki tłuszczowej – im szybszy jest metabolizm, tym więcej kalorii z każdego posiłku zostaje przetworzonych w energię, a im jest wolniejszy, tym więcej zostaje odłożonych w tkance tłuszczowej. W związku z tym, szybki metabolizm pozwala utrzymać właściwą masę ciała i szczupłą sylwetkę, zapobiegając tym samym nadwadze – odpowiednio szybka przemiana materii pozwala więc na skuteczniejsze odchudzanie i to bez diety pełnej wyrzeczeń, zatem przyśpieszenie metabolizmu powinno być głównym celem każdej osoby odchudzającej się.

  • spalanie tłuszczu

    Jak przyśpieszyć spalanie tłuszczu – sekrety skutecznego odchudzania, część III

    Nadmiar tkanki tłuszczowej spędza sen z powiek wszystkim, którzy walczą o idealną wagę i zgrabną sylwetkę – objętość tkanki tłuszczowej można oczywiście ograniczyć, nawet znacznie, ale nie jest to takie proste, bowiem niewłaściwe działania mogą doprowadzić do skutków odwrotnych od zamierzonych, czyli do efektu jo-jo, co nie tylko zniweczy całą pracę, ale i skutecznie zniechęci na przyszłość. Objętość tkanki tłuszczowej można zmniejszyć jedynie poprzez właściwe ćwiczenia i odpowiednią dietę, oraz wprowadzenie kilkunastu istotnych zmian, które przyśpieszą metabolizm.

  • odchudzanie

    Obalamy 10 mitów na temat odchudzania

    Zarówno w prasie, jak i w internecie można znaleźć wiele porad i twierdzeń na temat skutecznych sposobów odchudzania, pozwalających szybko i bez większego wysiłku pozbyć się nadwagi – niestety, większość z tych informacji jest błędna, o czym już się pewnie przekonaliście, gdy pomimo włożonego wysiłku i stosowania się do zaleceń diety, nie udało się wam schudnąć. Należy zaznaczyć, że choć stosowanie się do niektórych mitów rzeczywiście może doprowadzić do spadku wagi, to jednak jedynie krótkookresowo, bowiem zaraz po zakończeniu odchudzania, pojawia się efekt jo-jo i cały wysiłek idzie na marne. Jakie są najpopularniejsze mity dotyczące odchudzania?

  • produkty light

    Produkty light – nie takie zdrowe, na jakie są reklamowane

    Logicznie rzecz biorąc, produkty te powinny posiadać zmniejszoną wartość energetyczną w porównaniu do swoich normalnych odpowiedników – jednak w rzeczywistości często bywa inaczej. Paradoksalnie, w sprzedaży jest dostępnych wiele produktów light, które wcale nie są mniej kaloryczne od swoich normalnych odpowiedników – zdarza się nawet, że są bardziej kaloryczne! Dotyczy to szczególnie produktów typu „fitness”, „fit” lub „slim”, których nie regulują żadne przepisy (w odróżnieniu od produktów z napisem „light”), zatem wcale nie muszą mieć obniżonej kaloryczności – teoretycznie więc, można tak nazwać każdy produkt! Które produkty są rzeczywiście mniej kaloryczne?

  • odchudzanie

    Złote rady przy odchudzaniu – 20 najlepszych porad

    Każdy chciałby schudnąć jak najszybciej i jak najmniejszym kosztem, jednak odchudzanie to długi i trudny proces, wymagający sporo wysiłku i wielu wyrzeczeń, a przede wszystkim wiedzy na temat tego co można, a czego nie można. Jedynym skutecznym sposobem na zrzucenie wagi, a więc bez efektu jo-jo, jest odchudzanie przeprowadzone w racjonalny i zdrowy dla organizmu sposób, dzięki prawidłowo zbilansowanej diecie, w połączeniu z wysiłkiem fizycznym, oraz wprowadzeniu do codziennego życia kilku drobnych zmian. Choć nasze porady nie zagwarantują zrzucenia 10-20 kg w miesiąc, co często obiecują diety cud, to sumiennie stosowane pomogą na stałe pozbyć się zbędnych kilogramów.

  • © Copyright by zdrowe-odżywianie-online.pl 2014-2015
    Wszelkie prawa zastrzeżone

    Kopiowanie treści bez zgody autora zabronione - Regulamin
    O nas – Współpraca
    Kontakt