• cholesterol

    Cholesterol – główny winowajca chorób serca i układu krążenia

    Cholesterol jest związkiem tłuszczowym, będącym istotnym składnikiem wszystkich komórek w organizmie, a konkretnie ścian błon komórkowych – ponadto, powstają z niego kwasy żółciowe, oraz jest on potrzebny do syntezy witaminy D i hormonów płciowych – cholesterol jest zatem niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niestety, znaczny nadmiar cholesterolu w organizmie ma fatalny wpływ na zdrowie. Nadmiar złego cholesterolu, będący skutkiem niewłaściwej diety i siedzącego trybu życia, uważany jest za główną przyczynę chorób serca i układu krążenia, w szczególności miażdżycy, śmiertelnie groźnej choroby, z powodu której umiera w Polsce co roku około 30 tysięcy osób.

  • picie wody

    Co powinno się pić podczas uprawiania sportu? – jak uniknąć odwodnienia?

    Wysiłek fizyczny, zwłaszcza długi i intensywny wiąże się z utratą sporej ilości wody i składników mineralnych. Jako, że woda jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania wszystkich komórek organizmu, a jakiekolwiek jej niedobory zakłócają działanie wielu ważnych procesów i mają bardzo negatywny wpływ na organizm, to niedostarczenie do organizmu utraconej podczas treningu wody i minerałów, w odpowiednich ilościach, oraz w odpowiednim czasie wiąże się wieloma przykrymi konsekwencjami – przede wszystkim z osłabieniem organizmu i ogólnym brakiem energii, a nawet ze znacznym obniżeniem wydolności organizmu.

  • detoks

    Detoks – czyli jak skutecznie oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn

    Detoks, czyli dieta oczyszczająca, ma na celu oczyszczenie organizmu ze szkodliwych toksyn i metali ciężkich, oraz nadmiaru produktów przemiany materii, nagromadzonych w wyniku nieodpowiedniego odżywiania się, nadużywania wszelkiego rodzaju używek lub leków, oraz z powodu zanieczyszczenia środowiska i żywności. Okresowe oczyszczanie organizmu pozwala poprawić jego funkcjonowanie i ogólne zdrowie, usprawnić działanie układu odpornościowego, oczyścić krew, oraz zwiększyć swoją witalność i poprawić ogólne samopoczucie, a także pozbyć się wolnych rodników, które sprzyjają rozwojowi wielu chorób – efektem ubocznym jest ponadto niewielka utrata wagi.

  • dodatki do żywności

    Dodatki do żywności – twój przewodnik po E dodatkach

    Dodatki do żywności to specyficzna grupa substancji, dodawanych z różnych powodów do produktów spożywczych, najczęściej w celu zwiększenia ich trwałości, czyli przedłużenia terminu zdatności do spożycia, ale także w celu zwiększenia ich atrakcyjności, czyli polepszenia smaku i zapachu, oraz poprawienia wyglądu, czyli nadania odpowiedniego koloru i konsystencji. Zalicza się do nich przede wszystkim konserwanty, ale także sztuczne słodziki, spulchniacze, stabilizacze i zagęszczacze, oraz przeciwutleniacze, aromaty, barwniki i wzmacniacze smaku. Specjaliści twierdzą, że wszystkie dopuszczone do użytku dodatki do żywności są zupełnie bezpieczne – czy oby na pewno?

  • zdrowe odżywianie

    Obalamy 10 mitów na temat zdrowego odżywiania

    Zdrowe odżywianie staje się współcześnie coraz popularniejsze – liczba osób, które chcą się odżywiać prawidłowo rośnie z roku na rok. Jest to oczywiście bardzo pozytywny trend, bowiem nawyki żywieniowe mają kluczowe znacznie dla funkcjonowania organizmu, a przede wszystkim dla jakości i długości życia. Złe nawyki żywieniowe przyczyniają się natomiast do rozwoju chorób cywilizacyjnych, w tym otyłości, chorób serca, oraz cukrzycy i wielu nowotworów – zdrowe odżywianie pomaga uniknąć tych zagrożeń. Na temat zdrowego odżywiania powstało jednak wiele mitów i teorii, które z prawdą mają niewiele wspólnego. Poznaj najpopularniejsze mity dotyczące zdrowego odżywania.

  • suplementy diety

    Suplementy diety – pomagają, czy szkodzą?

    Suplementy diety, czyli preparaty zawierające witaminy i minerały, oraz inne substancje, wydają się być idealnym rozwiązaniem na niedobór składników odżywczych we współczesnej żywności. Dlaczego? Dlatego, że współczesna dieta, na którą składa się w coraz większym stopniu pozbawiona wartości odżywczych żywność przetworzona, może wywoływać szereg chorób i dolegliwości. Wynika to z tego, że organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania ponad 60 różnych związków, szczególnie witamin i minerałów, których niestety często brakuje w codziennej diecie – suplementy diety pozwalają uzupełnić te niedobory, ale czy naprawdę są skuteczne i bezpieczne?

  • tłuszcze trans

    Tłuszcze trans – czyli jedne z najgroźniejszych substancji w żywności

    Utwardzone tłuszcze roślinne, czyli tłuszcze trans to zdecydowanie jedne z najgroźniejszych substancji występujących w żywności, wywołujących szereg poważnych schorzeń, w tym miażdżycę i cukrzycę, oraz wiele nowotworów. Tłuszcze trans mają przede wszystkim fatalny wpływ na układ sercowo-naczyniowy – podnoszą one poziom złego cholesterolu i trójglicerydów we krwi, co w rezultacie prowadzi do miażdżycy, a w ostateczności do zawału lub udaru. W związku z tym, że niektóre produkty są nimi wręcz przesiąknięte, nie trudno przekroczyć bezpieczną dzienną dawkę, nawet kilkukrotnie – niestety, ma to fatalny wpływ na organizm i zdrowie.

  • zdrowe odżywianie

    Zasady zdrowego odżywiania – 7 żelaznych zasad, które musisz znać

    Znaczenie zdrowego odżywiania dla zdrowia jest nieocenione, nawyki żywieniowe mają bowiem kluczowe znacznie dla funkcjonowania organizmu, a przede wszystkim dla jakości i długości życia – od codziennej diety zależy nie tylko nasze zdrowie, ale i wygląd, samopoczucie, oraz sprawność intelektualna. Nie ulega wątpliwości, że złe nawyki żywieniowe są przyczyną wielu groźnych chorób i przykrych dolegliwości, oraz główną przyczyną nadwagi. Zdrowe odżywianie pozwala nie tylko uniknąć wielu chorób, ale także utrzymać dobry stan zdrowia, przedłużyć długość życia, oraz zachować zdrowy i młody wygląd – warto więc poznać podstawowe zasady zdrowego odżywiania.

  • © Copyright by zdrowe-odżywianie-online.pl 2014-2015
    Wszelkie prawa zastrzeżone

    Kopiowanie treści bez zgody autora zabronione - Regulamin
    O nas – Współpraca
    Kontakt